Lidé činí nákupní rozhodnutí na základě emocí, ale tato nákupní rozhodnutí zdůvodňují fakty.
Základní úlohou reklamy je vytvoření informačního povědomí o firmě nebo výrobku
reklama původně byla jen upozorněním na existenci něčeho (inzeráty). Dnes je jejím úkolem přesvědčit, že výrobek nebo služba určité firmy je nejlepší.
Kvalita reklamy není v relaci s kvalitou výrobku
Informační obsah reklamy je obvykle nízký. Potřebujeme-li podrobnější informace nebo skutečné informace, musíme si je zjistit sami. Základním smyslem reklamy je upozornit na existenci něčeho – výrobku, služby nebo třeba politického postoje.
Úspěšná reklama minimalizuje potřebu námahy zákazníka.
Informace z reklamy jsou obvykle zdarma. Zákazník je platí později tím, že koupí finální výrobek, případně využije nabízenou službu.
mají za úkol emocionálně oslovit potenciálního zákazníka. Podstatné je, že vložením motivátoru do reklamy získáme pozornost čtenáře nebo posluchače. Záleží pak na naší šikovnosti, jak toho dokážeme využít ve zbytku sdělení. Například při prodeji auta by se daly využít téměř všechny:
Motivátorů je více, zde je uvedeno jen deset nejdůležitějších. Pro vytvoření kvalitní reklamy obvykle stačí vybrat si 2-3 z nich (všechny naráz se použít nedají) a vytvořit slogan, obrázek nebo jiné sdělení.